18 kwietnia 2015

Szybki obiad - makaron z serem

Składniki:
250 g makaronu
150 g sera białego półtłustego
3 łyżki śmietany
cukier i cynamon - wg uznania

Przygotowanie:
Makron gotujemy wg instrukcji na opakowaniu.
Ser rozdrabniamy, mieszamy ze śmietaną, dodajemy cukier i cynamon wg uznania i smaku.

Smacznego!


Faszerowane ziemniaki

Składniki:
5 ziemniaków młodych
1/4 papryki czerwonej
5 plasterków dobrej szynki
cebula
kawałek pora
ok 100 g sera żółtego
sól, pieprz

Przygotowanie:
Ziemniaki gotujemy w skórce (wcześniej należy je dobrze umyć).
Paprykę,cebulę, pora, szynkę kroimy w drobną kostkę - podsmażamy.
Ziemniaki przekrawamy na pół i wyjmujemy większą część ziemniaka.
Mieszamy z pozostałymi składnikami, doprawiamy solą i pieprzem. Nakładamy w wydrążone miejsca w ziemniakach. Posypujemy startym serem żółtym.
Zapiekamy w piekarniku w temp. 160stopni przez 10minut.

Smacznego!




15 kwietnia 2015

Marchwianka - zupa marchewkowa

Zupa dzięki marchewce ma lekko słodkawy smak, a przez dodanie większej ilości pieprzu, jest dodatkowo fajnie pikantna. Zamiast śmietany można użyć równie dobrze jogurtu naturalnego. Z kolei, gdy zmiksujemy - uzyskamy fajny krem marchewkowy.


Składniki:
1 l bulionu warzywnego,
4 duże marchewki,
2 średniej wielkości pietruszki,
1/4 selera - korzeń,
kawałek pora,
4 ziemniaki
sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielski
łyżka śmietany (opcjonalnie),
koperek do dekoracji

Przygotowanie:
Warzywa obieramy, Ziemniaki kroimy w małą kostkę, por drobno siekamy, pozostałe warzywa ścieramy na tartce na grubych oczkach.
Gotujemy ok 30 minut w bulionie warzywnym z 2 liśćmi laurowymi i 3 ziarenkami ziela angielskiego.
Na koniec - jeżeli macie ochotę, zaprawiamy zupę łyżką śmietany. Doprawiamy, solą, pieprzem do smaku.

Smacznego!


8 kwietnia 2015

Ciasto piaskowiec

Składniki:
150 g mąki pszennej
150 g mąki ziemniaczanej
250 g masła
4 jajka
150 g cukru
szczypta soli

Przygotowanie:
Masło ucieramy na puszystą masę. Dodajemy stopniowo cukier cały czas miskując.
Żółtka oddzielamy od białek.
Dodajemy je stopniowo do masy, a białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywno.
W osobnej misce mieszamy mąki, które potem dodajemy do masy jajeczno - maślanej, mieszając łyżką, aż składniki się połączą.
Na koniec dodajemy stopniowo ubite białka.
Mieszamy.
Pieczemy 60 minut w temperaturze 160 stopni w formie o długości 25 cm.

Smacznego!


Wielkanocne Smaki - edycja V

Krótka fotorelacja z wielkanocnego śniadania i poobiediego słodkiego poczętstunku

W tym roku na moim wielkanocnym stole zagościły m.in.:
jajka faszerowane: porem i pieczarkami, oliwkami, szynką i chrzanem, makrelą,
sałatka z pora i selera, sałatka jarzynowa z jabłkiem, sałatka z tuńczykiem i jajkiem,
dużo świeżych warzyw,

kurczak z przyprawami, tradycyjne mielone, smażone kapelusze pieczarek,
domowy schab pieczony,
ciasto piaskowiec, babka z likierem kawowym, babeczki ze śmietaną, babeczki z niebieskim kremem, tort czekoladowy z wiśniami ...






7 kwietnia 2015

Jajka faszerowane makrelą

Składniki:
3 jajka
2 łyżki mięsa z makreli bez ości
łyżeczka posiekanego szczypiorku
łyżeczka majonezu
sól, pieprz

Przygotowanie:

Jajka gotujemy na twardo i obieramy ze skorupek, wyjmujemy żółtko.
Dodajmy do niego makrelę, szczypiorek majonez, sól, pieprz i mieszamy.
Nakładamy do białek, w miejsca żółtek.

Smacznego!


 
Wielkanocne Smaki - edycja V Niedocenione Jajko

Jajka faszerowane oliwkami

Składniki:
3-4 oliwki nadziane papryką
3 jajka
łyżka jogurtu naturalnego
pieprz

Przygotowanie:
Oliwki kroimy w drobną kostkę.
Jajka gotujemy na twardo i obieramy ze skorupek, wyjmujemy żółtko.
Dodajmy oliwki, jogurt, pieprz i mieszamy.
Nakładamy do białek, w miejsca żółtek.

Smacznego! 

Wielkanocne Smaki - edycja V Niedocenione Jajko

6 kwietnia 2015

Jajka faszerowane porem i pieczarkami

Składniki:
2 średniej wielkości pieczarki,
mały kawałek pora
3 jajka
sól, pieprz, masło
łyżeczka majonezu

Przygotowanie:
Jajka gotujemy na twardo.
Por i pieczarki kroimy w bardzo drobną kostkę - podsmażamy 2-3 minuty na maśle.
Jajka obieramy ze skorupek, wyjmujemy żółtko.
Dodajmy warzywa i majonez, przyprawy mieszamy.
Nakładamy do białek, w miejsca żółtek.

Smacznego!


Wielkanocne Smaki - edycja V Niedocenione Jajko

Sałatka warstwowa z jajakiem i tuńczykiem

Składniki:
2 ogórki kiszone
2 saszetki ryżu
3 łyżki posiekanego szczypiorku
7 jajek
2 puszki tuńczyka w sosie własnym
puszka groszku zielonego
2 łyżki majonezu
ok 50 ml jogurtu naturalnego
sól, pieprz

Przygotowanie:
Ogórki kroimy w kostkę.
Ryż gotujemy wg instrukcji na opakowaniu.
Jajka gotujemy na twardo.
Tuńczyka i groszek odcedzamy z zalewy.
Ryż studzimy i mieszamy z majonezem, doprawiamy pieprzem.
Jajka kroimy w kostkę, dodajemy jogurt, doprawiamy solą, pieprzem i mieszamy.

Na dno miski wykładamy kolejno: ogórki, ryż, szczypiorek, jajka, tuńczyk, groszek.
Odstawiamy do lodówki na 2-3 godziny, a najlepiej na noc, żeby się przegryzło.

Smacznego!



Wielkanocne Smaki - edycja V

4 kwietnia 2015

Sałatka z porem, selerem i jajkiem

Składniki:
duży por,
seler w paskach z ananasem ze słoika
5 jajek
100 ml jogurtu naturalnego
3 łyżki posiekanego szczypiorku
sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:
Jajka gotujemy na twardo, kroimy w kostkę.
Pora kroimy w krążki. Seler odsączamy z zalewy.
Wszystkie składniki mieszamy razem z jogurtem, doprawiamy solą i pieprzem.

Smacznego!


Wielkanocne Smaki - edycja V
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...