Ogórki małosolne

Uwielbiam. Najlepsze robią moja mama i teściowa, ale w tym roku postanowiłam stanąć na wysokości zadania i zrobić je sama!

Składniki:
ok 800-900g ogórków gruntowych średniej wielkości,
5 ząbków czosnku,
kawałek chrzanu i liści chrzanu,
pęczek koperku,
2 łyżki soli,
około 800 ml ciepłej wody.

Przygotowanie:
Ogórki dokładnie myjemy.
Wodę mieszamy z solą.
Do słoika na dno wkładamy(też dobrze umyte!) liście chrzanu i 1/2 pęczka koperku. Wkładamy kilka ogórków na zmianę dodając czosnek, koperek.
Wszystko zalewamy ciepłą wodą.
Słoik przykrywamy talerzem.
Odstawiamy w ciepłe miejsce na co najmniej 24 godziny.


Komentarze

  1. Ogóreczki małosolne uwielbiam,ale narobiłaś mi smaka :}

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię i jestem zła, bo gdy sezon na świeże ogórki to ja wcinam małosolne :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz