17 lutego 2015

Cukier waniliowy czy waniliNowy?

Czy zauważyliście tę drobną różnicę na opakowaniach cukru waniliowego producentów?Zamiast cukier waniliowy jest cukier wanilinowy!  Ja zrobiłam to dopiero po przeczytaniu pewnego artykułu, którego fragment poniżej i powiem szczerze, że załamuję już ręcę.....

"Zawsze kupowałam odruchowo, nie zauważyłam, kiedy cukier waniliowy zamieniono na wanilinowy", "Oj, to jutro omijać pączki z tym dodatkiem". To reakcje internautów na wiadomość, że cukier wanilinowy nie jest cukrem waniliowym, a w dodatku produkowany jest z odchodów bydła.
Cukier wanilinowy to niemal kultowy temat powtarzanych od lat teorii spiskowych [...]
Wiele razy w sieci pojawiały się również szokujące informacje na temat metody pozyskiwania waniliny. Najczęściej opowiada się o odkryciu dokonanym przez japońskich badaczy, którzy w 2006 r. wynaleźli sposób na wyizolowanie waniliny z kału bydła domowego. Ze zgrozą powtarza się również, że "wytwarzanie tego związku (używanego w przemyśle spożywczym i kosmetycznym) tą metodą jest tańsze niż pozyskiwanie go z wanilii".
źródło: http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/1,136159,17398095,_Kiedy_cukier_waniliowy_zamieniono_na_wanilinowy___.html

Co my jemy....!!!!

źródło: http://gatofavorito.pl/2014/03/jak-zrobic-cukier-waniliowy-make-vanilla-sugar/

 http://www.pasiekanaturalna.pl/cukier-waniliowy-czy-wanilinowy/



2 komentarze:

  1. Już dawno zauważyłam tą różnicę i nawet w przepisach pisałam wanilinowy ale nie wiedziałam z czego jest robiony, o zgrozo....

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zawsze się źle czułam kiedyś po dodaniu do ciasta cukru "waniliowego" - bolała mnie głowa np. Najlepiej robić samemu (wszak tak robiły nasze mamy i babcie). A jest też w sprzedaży taki z wanilią w torebkach.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...