Potrawka z pieczarek

Świetnie sprawdza się jako dodatek do mięs, ale i jako samodzielnie danie.
Proporcje na kilka dużych porcji - można zamrozić.

Składniki:
1 kg większych pieczarek ,
2 duże cebule,
2 duże marchewki ,
2 duże pietruszki,
średniej wielkości por,
2 ząbki czosnku,
2 łyżki masła,
2 łyżki przecieru pomidorowego,
puszka pomidorów krojonych bez skórki,
500 ml bulionu warzywnego,
łyżka słodkiej papryki w proszku,
łyżeczka ostrej papryki w proszku,
łyżka majeranku,
sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:
Cebulę obieramy kroimy w większą kostkę.
Czosnek wyciskamy przez praskę.
Por kroimy w większe kawałki.
Podsmażamy na maśle, aż zeszkli nam się cebula.

Marchewkę i pietruszkę obieramy, ścieramy na grubych oczkach na tartce.
Dodajemy do cebuli, zalewamy bulionem, dusimy pod przykryciem na małym ogniu aż warzywa będą na wpół miękkie.
Dodajemy majeranek, sól, pieprz, pomidory oraz przecier i mieszamy.

Pieczarki kroimy na 4-6 części i dodajemy do wszystkiego. Delikatnie mieszamy.
Dusimy jeszcze przez około 20 minut, aż pieczarki będą miękkie.


Komentarze

  1. Mmmm coś dla mnie! Uwielbiam pieczarki w każdej postaci :) Przejrzałam parę Twoich przepisów i bardzo podoba mi się że są takie proste, wszystko mogę kupić blisko siebie i zrobić bez jakiegoś wielkiego wysiłku :) będę tu zaglądała, obserwuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ☺ bardzo mi miło i serdecznie zapraszam ponownie 😊

      Usuń
  2. Bardzo smakowita, lubię takie dania:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię pieczarki i często wykorzystuję je w kuchni, więc jak dla mnie przepis idealny :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz