Chili con carne

 Pikantne danie z mięsa mielonego, z fasolką, kukurydzą w sosie pomidorowym z dodatkiem ostrych przypraw: czosnku, chilli, pieprzu ziołowego. 


Składniki:

500 g mięsa mielonego, 

duża cebula, 

papryka czerwona,

pomidory krojone w puszce,

fasola czerwona w puszce

puszka kukurydzy

łyżeczka chilli w proszku, 

4 ząbki czosnku, 

łyżeczka oregano,

szczypta kminu rzymskiego,

szczypta pieprzu ziołowego

sól

łyżka masła

100 mi bulionu


Przygotowanie:

Cebulę kroimy w kostkę, podsmażamy na łyżce masła wraz z czosnkiem przyciśniętym przez praskę oraz pokrojoną w kostkę paprykę.

Następnie dodajemy mięso mielone, które podsmażamy przez ok 10 minut. W tym czasie mięso powinno być gotowe. Dodajemy bulion pozostałe przyprawy oraz pomidory, odsączone z zalewy fasolę i kukurydzę. Mieszamy. 

Dusimy na małym ogniu pod przykryciem jeszcze przez 5 minut. 

Tradycyjnie podajemy np. z nachosami lub w placku tortilli, ja przełamałam przepis i podałam z makaronem oraz tartą mozzarellą i natką pietruszki dla złamania ostrości.



Komentarze

  1. Lubię ostre potrawy. Chętnie spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo ekstra! Właśnie coś ostrego to bym zjada

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne danie do makaronu lub ryżu. Czasami można zjeść na ostro. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda rewelacyjnie. Nie gotowałam jeszcze tej potrawy, ale chętnie spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  5. Do chili con carne nigdy nie dodaje się kukurydzy, ani bulionu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja wersja jest z kukurydza i polecam bo jest pyszne 😁

      Usuń

Prześlij komentarz