Dietetyczne (?) śniadanie

Ten znak "?" w tytule postu nie jest przypadkowo. Zastanawiałam się ostatnio co to znaczy "dietetycznie".
Jak to mówią "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia". To co dla mnie może być "dietetyczne", dla kogoś nie, bo uważa np., że jest tam zbyt dużo kalorii, a dla mnie z kolei nie liczą się kalorię, tylko zawartość cukru i wysokość IG (indeks glikemiczny). Bo nie każdy przecież stosuje tę samą dietę.
A może rozważać to w kontekście "dobrych" i "zakazanych" produktów. Ale jakie są "dobre" a jakie "złe"?
Kontemplować tak można cały czas. 
Daję Wam jednak możliwość wyboru, czy zaprezentowane przeze mnie dzisiaj danie, idealne na początek dnia - śniadanie lub też jako przekąskę/sałatkę, jest dietetyczne, czy też nie.
Pod przepisem znajdziecie moje dwa zestawienia. Podział jest prosty. Pierwszy obrazuje ilość kalorii, a drugi określa IG.

Szybka sałatka z jajkiem:

Składniki:

1 jajko
100 gram ogórka zielonego
1 plasterek sera żółtego
4 łyżeczki twarożku chudego
1 łyżeczka szczypiorku
szczypta ziół prowansalskich
szczypta papryki w proszku

Przygotowanie:

Jajko gotujemy na twardo.
Ogórka myjemy, nie obieramy ze skórki i kroimy w plastry.
Ser żółty w cienkie paseczki.
Do twarożku dodajemy szczypiorek i mieszamy

Ogórki układamy na talerzu. Kładziemy na nim die połówki jajka, twarożek i ser żółty. Posypujemy papryką i ziołami (pamiętajmy, że mają one dość intensywny zapach, więc nie za dużo).
I gotowe.




Przepisy w ramach akcji:



A teraz zestawienie:

1. Kaloryczność:


jajko - 84 kcal
ogórek - 16 kcal
ser żółty - 70 kcal
twarożek - 90 kcal


RAZEM: 260 kcal
( na podstawie TEJ strony)

2. IG


jajko - 0
ogórek - 15
ser żółty - 0
twarożek -30

Każdy z tych produktów jest na liście o NISKIM indeksie glikemicznym.
(na podstawie TEJ strony)



Komentarze

  1. pysznie i kolorowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie danie jest dietetyczne i w sam raz podczas diety;)

    Zapraszam do mnie:

    www.spalamykilogramy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz