Piernik staropolski - etap I

Znalazłam genialny przepis na długo-dojrzewający prawdziwy piernik staropolski.
Cały przepis TUTAJ.
We wtorek zrobiłam masę, która będzie teraz leżakowała przez 4 tygodnie - do 16.12. Następnie ciasto zostanie upieczone odstawione na kolejne kilka dni.

Składniki:
pól litra miodu,
dwie szklanki cukru,
1 kostka margaryny,
pół szklanki zimnego mleka,
3 łyżeczki sody oczyszczonej,
1 kg mąki,
2 przyprawy do piernika,
łyżeczka soli,
3 jajka,
ulubione bakalie: ja dałam szklankę i garść rodzynek, uprażone migdały - 3/4 szklanki (które później pokruszyłam).




Przygotowanie:
Rozpuszczamy margarynę, dodajemy cukier, miód,mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji - Studzimy. Sodę rozpuszczamy w mleku.
Pozostałe składniki (mąka, jajka, przyprawa, sól) mieszamy razem z mlekiem i złocistym miodem.



Zagniatamy na jednolitą masę a pod koniec dodajemy bakalie. Przykryć folią i ściereczką i odstawić do lodówki na 4 tygodnie.








Komentarze

  1. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji :) Proszę o dodanie banerka, żebym mogła zaakceptować przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. Obłędny <3

    Pozdrawiam bardzo serdecznie i ciepło w te zimne dni :)

    w wolnej chwili zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz