Frużelina wiśniowa

Czas na przetwory!

Na pierwszy ogień idą WIŚNIE. Frużelinę wiśniową możemy użyć jako dodatek do deserów, ciast lodów, puddingów, gofrów, naleśników.


Składniki:
1 kg wiśni,
7 łyżek cukru,
łyżka mąki ziemniaczanej,
1/4 szklanki zimnej wody

Przygotowanie:
Wiśnie drylujemy i zasypujemy cukrem. Odstawiamy na 30 minut, aby puściły sok.
Następnie doprowadzamy do zagotowania - przez około 2-3minuty.
Dodajemy rozpuszczoną w zimnej wodzie mąkę i dodajemy do wiśni.

 (W razie potrzeby - jeśli wiśnie puszczą dużo soku - dodać więcej mąki).

 Delikatnie mieszamy. Doprowadzamy do wrzenia. Przekładamy do słoiczków i pasteryzujemy.



Komentarze

  1. Bardzo apetyczne wisienki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Polałabym nią jakieś mocno czekoladowe ciasto...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam już w spiżarce kilka słoików, uwielbiam frużelinę wiśniową :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku robiłam pierwszy raz, ale w przyszłym z pewnością to powtórzę i zrobię znacznie więcej!:)

      Usuń
  4. Mam już w spiżarce kilka słoików, uwielbiam frużelinę wiśniową :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam, najbardziej smakuje mi z goframi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Frużelina jest super i niemalże do wszystkiego się nadaje.
    Szkoda, że wcześniej nie pomyślałam o niej, gdy koleżanka dała mi wiadro wiśni ze swego ogrodu.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na niektórych ryneczkach można jeszcze dostać wiśnie - także nic straconego!:)

      Usuń
  7. Z taką smakowitą frużeliną to na pewno tort schwarzwaldzki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, myśląc o frużelinie wiśniowej od razu na myśl nasuwa mi się ten tort! Jeden z lepszych o ile nie najlepszy ! :)

      Usuń
  8. uwielbiam grużelinki, ale najbardziej porzeczkową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z porzeczkową jeszcze się nie spotkałam, ale może być też bardzo ciekawa w smaku:)

      Usuń

Prześlij komentarz