III etap przygotowania piernika - ostatni

I nadszedł ten dzień, w którym mogłam przełożyć placki piernika nadzieniem.

Składniki:
600 g powideł śliwkowych
150 g czekolady gorzkiej
konfitura z pomarańczy.

Przygotowanie:
Powidła i czekoladę rozpuszczamy w rondelku, aż się połączą.
Jeszcze ciepłe nadzienie wykładamy połowę na pierwszą warstwę piernika i przykrywamy drugą. Na drugą wykładamy konfiturę pomarańczową (cieniutką warstwę) a na nią wykładamy pozostałą masę śliwkową i trzeci placek.

Ozdabianie:
Ja wykorzystałam domową polewę czekoladową (150 gorzkiej czekolady, 25 g margaryny i około 20 ml mleka), płatki migdałów i ozdobne płatki śniegu.

Przekroiłam na pół, dzięki temu uzyskałam dwa pierniki.
Odkładamy na 1-2 dni, żeby ciasto się przegryzło.

A tutaj możecie zobaczyć: ETAP I i ETAP II pieczenia piernika.




Komentarze