Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z luty, 2018

Pieczona ryba z curry

Zdrowa, pieczona ryba, pachąca orientalnym curry! Składniki: 3-4 kawałki filetów miruny ze skórą pieprz kolorowy świeżo mielony, curry Przygotowanie: Rybę posypujemy świeżo mielonym pieprzem oraz curry - tylko tyle, aby ryba nabrała ładnego koloru. Układamy na blasze, na papierze dopieczenia skórą do dołu. Pieczemy w nagrzanym do 180 stopni piekarniu przez ok 25minut.

Zupa krem marchewkowy

  Rozgrzewająca,gęsta, bardzo sycąca, lekko słodkawa zupa z marchweki. Podajemy z ciepłą bułką czosnkową.  Składniki: 1 kg marchewki, 1 duża pietruszka, pół cebuli, 2 małe ząbki czosnku, sól, pieprz do smaku Przygotowanie: Marchewkę i pietruszkę obieramy. Kroimy w kostkę, tak jak cebulę i czosnek. Zalewamy wodą tak aby przykryła warzywa. Gotujemy do miękkości. Blendujemy na gładką masę. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Przepis i wykonanie mojego narzeczonego ;)

Schab faszerowany pomidorami

Pyszne, aromatyczne pieczone mięso z pomidorami. Składniki: 500 - 600 g schabu, 15-17 kawałków suszonych pomidorów, szklanka wody, 1/4 szklanki oleju, 1/2 łyżeczki soli, 2 łyżeczki papryki słodkiej, kilka listków świeżej bazylii, pieprz czarny - szczypta, bazylia, oregano Przygotowanie: Pomidory zalewamy wodą,olejem, solą, pieprzem, świeżą balią oraz łyżeczką słodkiej papryki. Mieszamy dokładnie, odkładamy na godzinę - półtorej co jakiś czas mieszając. W schabie robimy kieszonkę, którą wypełniamy odsączonymi pomidorami. Mięso nacieramy z każdej strony papryką, bazylią,oregano. Odkładamy do lodówki na 2-3 godziny. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni, pieczemy 40minut.

Likier kukułkowy

Przygotowanie tego likieru zajmuje kilka chwil. Idealny na chłodne zimowe popołudnia i wieczory :) Składniki: 500 ml wódki 40% 2 puszki po 400 g masy kajmakowej kukułkowej Przygotowanie: Do miski przekładamy masę kukułkową,mieszamy za pomocą trzepaczki dodając stopniowo alkoholu. Mieszamy, aż masa będzia gładka i bez grudek. Przelewamy do butelek. Z podanych ilości wychodzą dwie butelki po 500 ml.

Jaglanka z granatem

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia - tego chyba nie trzeba nikomu powtarzać. JA bardzo lubię śniadania na ciepło: owsianki, placki, naleśniki. A od dziś moim faworytem jest jaglanka! Polecam każdemu, kto jeszcze nie jadł. Składniki: 3/4 szklanki mleka 5 łyżek płatków jaglanych, szczypra soli, łyżka miodu, łyżeczka masła półowocu granatu Przygotowanie: Mleko podgrzewamy wraz z miodem,solą oraz miodem. Dodajemy płatki i mieszamy. Gotujemy około 5-7 minut, mieszając gdyż będzie gęstnieć. Podajemy z owocem granatu.

Pieczona dorada

Pyszna, zdrowa pieczona ryba, dobrze doprawiona. Świetnie smakuje z surówką z papryką, cebulą, bazylią i rzodkiewką! Składniki: 2 dorady, przyprawy: sól, pieprz cytynowy, bazylia, oregano, imbir 2 gałązki koperku Przygotowanie: Ryby muszą być ypatroszone, wyczyszczone z łusek, u mnie także bez głowy. Ryby posypujemy z obu stron i środku przyptawami, W środek ryby wkładami po gałązce koperku. Odkładamy na 30 minut. Zawiajmy w folię aluminiową. Pieczemy w temperaturze 220 stopni przez około 25minut.

Placki jaglano - bananowe

Banany są bogatym źródłem potasu, a ponadto świetnie sprawdzają się jako składnik placków - są słodkie (nie potrzeba cukru) i dobrze wiążą składniki. Składniki: 1 duży dojrzały banan, 4 łyżki płatków jaglanych, łyżka płatków owsianych górskich, jajko Przygotowanie: Banana rozgniatamy za pomocą widelca. Dodajemy jajko, płatki owsiane oraz jaglane. Mieszamy. Smażymy na rozgrzanej patelni bez dodatku tłuszczu przez około 1,5-2 minut - aby się tylko zarumieniły. Możemy podać polane łyżeczką miodu.