Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z wrzesień, 2018

Sałatka z jajkiem i dipem czosnkowym

Sałatka z jajkiem, delikatnym serem twarogowym, dojrzałymi pomidorami, ogórkami, chrupiącymi grzankami i mocno czosnkowym dipem czosnkowym.  Składniki: (na 2 porcje) 3/4 opakowania mieszanki sałat, 2 jajka, gruby plaster sera twarogowego w kostce półtłustego, 1/2 ogórka małosolnego, 1/4 ogórka kiszonego, pomidor, 2 łyżki grzanek, 150 ml jogutu naturalnego, 3 małe ząbki czosnku, szczypta soli, 1/2 łyżeczki oregano, 1/2 łyżeczki majeranku Przygotowanie: Jajka gotujemy na twardo. Czosnek obieramy przeciskamy przez praskę, dodajemy do jogurtu wraz z ziołami i solą. Mieszamy. Pomidor, ogórki kroimy w plasterki. Jajko dzielimy na ćwiartki, a ser w kosteczki. Na talerzu układamy sałatę, układamy pomidory, ogórki, jajka, ser oraz grzanki (ja zrobiłam z kromki chleba - pokroiłam w kostkę i podgrzałam na suchej patelni, aż stały się lekko rumiane i chrupiące). Podajemy wraz z dipem czosnkowym.

Cynamonowy ryż z jabłkami, figami i orzechami

Mleczny ryż z cynamonem, delikatne jabłka z figami, do tego kleks z gorzkiej czekolady posypany orzechami włoskimi - czyli wszystkie smaki jesieni! ;) Składniki: 1/3 szklanki ryżu, 3/4 szklanki mleka + 3 łyzki, 1/3 szklanki wody, łyżeczka cynamonu, szczypta soli, łyżeczka cukru, duże jabłko, figa świeża, łyżka posiekanych orzechów włoskich, 4 kostki gorzkiej czekolady Przygotowanie: Ryż płukamy pod bieżącą wodą. Następnie gotujemy wg.instrukcji na opakowaniu z tą różnicą, że zamiast w wodzie - w mleku.Dodajemy w trakcie cynamon, cukier. Mieszamy co jakiś czas, żeby nie przywarł do dna. Odstawiamy po przykryciem na około 15 minut. W tym czasie, obieram jabłka. Kroimy w drobną kostkę. Wrzucamy do rondelka, dodajemy wodę. Gotujemy do miękkości. Figę przekroić na pół, wydrążyć miąższ, dodać do jabłek. Wymieszać. Za pomocą widelca rozdrobnić. Czekoladę rozpuszczamy w małym rondelku z dodatkiem 3 łyżek mleka. Na talerzyk wykładamy ryż, następnie jabłka z figą, pole

Sałatka z gruszką

Sałatka w 3 minut! Zdrowa, odżywcza, ładne wygląda i pysznie smakuje. W wersji bardziej kalorycznej można zastąpić śliwkę serem pleśniowym. Na wynos do pracy czy szkoły idealna. Składniki: 2 duże garści mieszanki sałat, średniej wielkości gruszka, żółta śliwka, kilka cząstek orzecha włoskiego, pół cytryny, łyżeczka miodu Przygotowanie: Z cytryny wyciskamy sok, mieszamy z miodem. Gruszkę obieramy i razem ze śliwką kroimy w plasterki. Na talerz wykładamy sałatę, układamy pokrojone owoce oraz orzechy. Polewamy sokiem cytrynowo - miodowym.

Grillowana pierś z kurczaka z curry

Soczysta, bardzo aromatyczna, lekko pikantna i wyrazista w smaku. Najlepiej smakuje podana z ryżem. Składniki: ok 500g piersi z kurczaka 10 g przyprawy curry, 1/4 łyżeczki imbiru (przyprawa), 1/4 łyżeczki chili (przyprawa), 1/4 łyżeczki pieprzu cytrynowego, 2 łyąki oleju. Przygotowanie: Do oleju dodajemy wszystkie przyprawy i mieszamy. Pierś z kurczaka kroimy wzdłuż na 2-3 części w zależności od grubości. Nacieramy przyprawami kurczaka, odstawiamy na min.2 godziny do lodówki. Grillujemy na grillu elektrycznym przez około 3-5 minut z każdej strony. Odstawiamy na 10 minut, aby mięso "odpoczęło".

Owsianka z żurawiną

Uwielbiam owsiankę na śniadanie. Jest bardzo pożywna i sycąca. Różne dodatki dodają jej ciekawego smaku. Dzisiaj proponuję taką z wiórkami kokosowymi, żurawiną i dżemem wiśniowym - mix smaków ;) Koniecznie zróbcie jutro na śniadanie :) Składniki: 4 łyżki płatków owsianych górskich, 2 czubate łyżki wiórków kokosowych, 2 łyżki żurawiny, łyżka miodu, łyżeczka dżemu wiśniowego 1/2 szklanki mleka Przygotowanie: Do mleka dodajemy płatki, wiórki kokosowe, żurawinę oraz miód. Podgrzewamy przez około 5 minut co jakiś czas mieszając. Ostawiamy na kolejne 5 aby płatki wciągnęły mleko. Podajemy z dżemem wiśniowym.

Zapiekane naleśniki z serem (na słodko)

Pyszne naleśniki z serem, rodzynkami w rumie, zapiekane pod budyniem śmietankowym. Są obłędne! Składniki: na naleśniki : 500 ml mleka, 2 szklanki mąki, 2 łyżki cukru, jajko, szczypta soli na farsz: 500 g sera półtłustego, 3 łyżki cukru, 200 ml jogurtu naturalnego, 1 łyżka przyprawy do sernika, 100 g rodzynek, 3 kieliszki rumu, dodatkowo: 500 ml mleka, budyń śmietankowy, łyżeczka cukru Przygotowanie: Składniki na na ciasto naleśnikowe mieszamy razem. Smażymy na rumiany kolor z obu stron. Rodzynki moczymy w rumie min. 30 minut. Do sera dodajemy jogurt, cukier, przyprawę do sernika, odsaczone rodzynki. Mieszamy. Na naleśniki nakładamy ser i składamy w kopertę. Układamy w naczyniu żaroodpornym. Budyń przygotowujemy wg instrukcji na opakowaniu. Zalewamy nim naleśniki. Wkładamy do nagrzanego do 200 stopni i ustawionego na termoobieg piekarnika na około 10 minut. Przed podaniem możemy posypać cukrem pudrem.

Najlepsze ciasto czekoladowe z gruszkami i jabłkami

Bardzo czekoladowe, mocno wilgotne i słodkie ciasto czekoladowe z gruszkami i jabłkami. Nie jest trudne w wykonaniu, bo wszystkie składniki mieszamy razem. Po prostu pyszne! Składniki: (na dużą blachę) 4 szklanki mąki, 1   3/4 szklanki cukru, 3 łyżeczki proszku do pieczenia, 4 łyżki kakao, 5 jajek, 1 3/4 szklanki oleju, 3/4 szklanki mleka, op. cukru wanilinowego, 1 kg gruszek, 1/2 kg jabłek Przygotowanie: Mąkę mieszamy z cukrem, cukrem wanilinowym, proszkiem do pieczenia, kakao. W drugiej misce mieszamy jajka z olejem oraz mlekiem. Jabłka i gruszki obieramy ze skóry, kroimy w kostkę. Wszystkie składniki mieszamy razem. Pieczemy w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez około 60 minut.

Przepisy ze śliwkami

Sezon na śliwki trwa! Przygotowałam zestawienie przepisów z wykorzystaniem tego owoca - każdy znajdzie coś dla siebie! CIASTO ZE ŚLIWKĄ CIASTO NA MAŚLANCE ZE ŚLIWKAMI SERNIK ZE ŚLIWKĄ DESER ZE ŚLIWKAMI I GRUSZKAMI POD KRUSZONKĄ PIECZONA OWSIANKA ZE ŚLIWKAMI I JABŁKIEM CHIA ZE ŚLIWKĄ PIECZONY SCHAB ZE ŚLIWKĄ KNEDLE ZE ŚLIWKAMI KOMPOT WIELOOWOCOWY