Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z wrzesień, 2016

Szakszuka - jajko w pomidorach

Na leniwe weekendowe śniadanko - szakszuka! Moja wersja jajek z pomidorami. Składniki: 4 jajka 2 duże pomidory Pół cebuli 2 ząbki czosnku Sól, pieprz do smaku Posiekany szczypiorek Przygotowanie: Cebulę i czosnek drobno kroimy. Podsmażamy aż cebula się zeszkli . Pomidory obieramy ze skóry, kroimy w kostkę i dodajemy do celbuli. Dusimy pod przykryciem do miękkości. Jajka lekko roztrzepujemy. Na pateli pomiędzy pomidorami robimy kilka wglebien, w które wlewamy jajka. Posypujemy solą z pieprzem. Smażymy pod przykryciem około 5 minut. Podajemy na patelni wraz ze szczypiorkiem.

Jesienna pieczona owsianka z jabłkami i śliwkami

Gdy za oknem poranki są już ciemne i zimne - taka owsianka z pewnością poprawi humor i pozytywnie nastawi na cały dzień. Składniki 3 łyżki płatków owsianych górskich 2 łyżki płatków żytniej Łyżka otrąb pszennych łyżeczka nasion chia Pół jabłka 5 małych śliwek węgierek pół szklanki mleka Przygotowanie Płatki i otręby, nasiona zalewamy mlekiem. Odstawiamy na około 15 minut. Jabłko obieramy i ścieramy na tartce. Śliwki pozbawiamy pestek. Wszystkie składniki mieszamy razem w naczyniu żaroodpornym - śliwki układamy na wierzchu. Zapiekamy przez około 25 minut w temp. 180 stopni.

Placki ziemniaczane z papryką i kiełbasą

Bardzo treściwe, pachnące czosnkiem i papryką. Składniki: 1 kg ziemniaków Pół czerwonej papryki Pół papryki żółtej 3/4 kiełbasy głogowskiej 5 łyżek mąki 3 ząbki czosnku cebula 1 jajko łyżeczka majeranku sól pieprz - po około łyżeczce Przygotowanie: Ziemniaki obieramy i ścieramy na grubych oczkach. Dodajemy pokrojoną w drobną kostkę cebulę, przeciśnięty przez praskę czosnek, pokrojoną w kostkę paprykę oraz kiełbasę i pozostałe składniki. Wszystko mieszamy. Smażymy na oleju placuszki na rumiany kolor z obu stron.

Knedle ze śliwkami

Pyszne, miękkie i delikatne ciasto, słodziutkie śliwki, a to wszystko okraszone cynamonem śmietaną lub bułką tartą. Składniki: 1 kg ziemniaków 800 G śliwek węgierek ok 200 G mąki 2 -3 łyżki mąki ziemniaczanej 2 jajka sól, cynamon 3 łyżeczki cukru dodatkowo bułką tarta z masłem śmietana Przygotowanie: Ziemniaki obieramy, gotujemy i studzimy. Przeciskamy przez praskę, dodajemy mąki i cynamon. Wyrabiamy ciasto, który musi być elastyczne i gładko odchodzić od ręki - w razie potrzeby należy dodać więcej mąki. Śliwki pozbawiamy pestek i kroimy na mniejsze kawałki. Zasypujemy cukrem i odrobiną cynamonu. Odstawiamy na kilka minut. Ciasto dzielimy na 4 części. Każda z nich rozdajemy na mniejsze. Formujemy kulki a z nich placki i które nakładamy po ok łyżce śliwek. Zawijamy dobrze aby owoce nie wypadły - formujemy na knedle. Gotujemy w osolonej wrzącej około 5 minut. Podajemy ze śmietaną i cynamonem lub przesmażona bułką tartą z masłem. Równie dobrze smakują na

Lunchbox: kanapka z kurczakiem

Składniki: 2 bułki z dynią, 100 g piersi z kurczaka, 2 plasterki pomidora, 2 łyżeczki mieszanki przypraw do kurczaka (przepis TUTAJ ), 3 łyżki startego żółtego sera, szczypiorek - posiekany - około 2 łyżek, łyżka masła Przygotowanie: Kurczaka kroimy w małą kostkę. Smażymy na maśle wraz z przyprawą pod koniec Dodajemy ser i szczypiorek. Z bułki odkrawamy kawałek (około 1 cm na grubość) i robimy miejsce na kurczaka. Wkładamy plasterek pomidora i kurczaka do środka.  (możemy dać też np. ogórka kiszonego, sałatę etc.)

Bananowy omlet Chodakowskiej

Omlet bez cukru i mąki? Ale na pewno? TAK!  Też byłam zdziwiona, że można uzyskać tak puszysty, lekki, słodki omlet tylko z dwóch składników! Można i polecam go każdemu! Składniki: 1 banan, 2 jajka, łyżka jogurtu naturalnego, owoce (borówki, maliny, albo jak u mnie ciemne winogrono) Przygotowanie: Banana kroimy na kawałki. Blendujemy na gładką masę wraz z jajkami. Na mocno rozgrzaną patelnię (wysmarowaną bardzo niewielką ilością tłuszczu) wylewamy masę i zmniejszamy ogień. Smażymy kilka minut i przewracamy na drugą stronę na kilka chwil. Na lekko wystudzony (ale nie zimy!) omlet wykładamy jogurt, owoce i zwijamy w rulon.